Parková dráha Olympia Brno
• centrální nádraží •
dílna – postup výstavby

Dílna

Důležitý objekt tvořící technické zázemí modelářů i vlastního návštěvnického provozu.
Stavba je provedena z bloků YTONG. Jde o jednoprostorovou budovu s třemi vjezdovými vraty.


Foto 7. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 7. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 21. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 21. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 21. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 21. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 21. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 21. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 21. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Tesaři nejprve vytvořili kostru podesty. Následovala konstrukce střechy a její kýžené zakrytování. Zpracování trámů probíhá přímo na stavbě. Dovoluje to především moderní ruční nářadí na opracování dřeva. Ovšem sebelepší nástroje nenahradí šikovné řemeslnické ruce. Nutno podotknout, ře »naši« tesaři se mohou počítat k naprosté špičce.


Opracování trámů je prováděno přímo na stavbě.

Moderní ruční nástroje urychlují práci.
 

Na zimu byla na bednění střechy položena pouze protidešťová fólie, protože asfaltová krytina by se v chladnu již nespojila a mohla by být narušena silnějším větrem. Definitivní krytina tedy až na jaře.


Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler.

Začátek stavby konstrukce střechy. Foto 9. 11. 2010.

Foto 9. 11. 2010.
 
Foto 11. 11. 2010.

Foto 11. 11. 2010.

Nainstalovány ocelové kostry vrat. Foto 19. 11. 2010.

Křídla vrat budou obedněna samozřejmě dřevem. Foto 19. 11. 2010.
 

Vjezdová vrata jsou konstruována z uzavřených ocelových profilů. Jednotlivá křídla pak budou bedněna dřevem. Provedení křídel bude pohledově stejné, jako u vozovny. Okna jsou rovněž obdobné konstrukce, jako u vozovny. Pouze rozměry jsou větší, takže v rámu je více tabulek. Zasklení bylo pět provedeno klasicky standardním sklenářským tmelem.


Okna do dílny jsou trošku větší, ale konstrukčně stejná, jako do vozovny. Foto 24. 11. 2010.

Zafóliovaná střecha s okapy je připravena na přezimování. Foto 24. 11. 2010.

Do dílny už neprší. Foto 24. 11. 2010.
 
První sněhový poprašek - zima udeřila.

Okna továrního stylu nevypadají špatně.

I pohled na okna zevnitř neurazí. Foto 22. 11. 2010.

Kostra střechy již ukazuje celkovou velikost. Foto 8. 12. 2010.
 

Hotová vrata dílny. Foto 15. 12. 2010.

Celkový pohled na dílnu. Foto 15. 12. 2010.
 

Na začátku nového roku 2011 byly provedeny elektro a vodoinstalace. Následně byly položeny koleje až do úrovně podesty. Podlaha bude vybetonována. Prostor kolem kolejí bude opatřen betonovou dlažbou tl. 8 cm.


Celkový pohled na dílnu. Foto 18. 2. 2011.

Zimní slunce zalévá dílnu. Foto 24. 2. 2011.
 

Pohled směrem k personálnímu vstupu do dílny. Foto 24. 2. 2011.

Stopy po elektrorozvodech v dílně. Foto 24. 2. 2011.

Pohled směrem k vratům. Foto 24. 2. 2011.
 

V době postupného oteplování byly v dílně provedeny vnitřní omítky. Po dokončení podlahy bude prostor de facto plně provozuschopný. Napojení na kolejiště přijde samozřejmě na řadu až později.


Natahování podkladu pro vnitřní omítky dílny. Foto 30. 3. 2011 © Roman Šiler.

Hotové vnitřní omítky v dílně. Foto 9. 4. 2011 © Roman Šiler.
 

Na přelomu března a dubna byla dokončena střecha položením krytiny.

   

122 *
Následovalo natažení podkladu pro fasádu.


Dílna se střechou a nataženým podkladem fasády. Foto 19. 4. 2011 © Roman Šiler.

Foto 19. 4. 2011 © Roman Šiler.
 

V květnu byly položeny koleje a následně zadlážděna podlaha. Tím se dílna dostala de facto do provozuschopného stavu a začala být využívána jako dílenské zázemí pro další výstavbu. Nejprve byly vyrobeny svařovací a pracovní stoly, nakoupena byla základní strojní a nářaďová výbava.


Pokládka kolejí v interiéru. Foto 4. 5. 2011 © Roman Šiler.

Pokládka kolejí v interiéru. Foto 4. 5. 2011 © Roman Šiler.

Hotová zadlážděná podlaha. Foto 13. 5. 2011 © Roman Šiler.
 

Podkrovní místnost. Foto 13. 5. 2011 © Roman Šiler.

Pohled z podkrovní místnosti. Foto 13. 5. 2011 © Roman Šiler.

Začíná stěhování vnitřního vybavení. Foto 23. 5. 2011 © Roman Šiler.
 

Výroba svařovacích stolů. Foto 1. 6. 2011 © Roman Šiler.

Výroba se rozbíhá na plno. Foto 22. 6. 2011 © Roman Šiler.
 

Foto 29. 6. 2011 © Roman Šiler.

Foto 16. 10. 2011.
 

Přístřešek pro venkovní sezení

Další významnou změnou pro budovu dílny byla přístavba přístřešku, kde by mělo být odpočinkové venkovní posezení. Konstrukce opět dřevěná a hlavně nádherná.


Foto 16. 10. 2011.

Foto 19. 10. 2011.

Foto 26. 10. 2011.
 

Foto 26. 10. 2011.

Foto 27. 10. 2011.

Foto 27. 10. 2011.
 

Přístřešek je velký, poskytne pohodlný prostor i pro větší množství lidí. Modelářské srazy budou jedna báseň.


Foto 31. 10. 2011 © Roman Šiler.

Foto 31. 10. 2011 © Roman Šiler.

Foto 3. 11. 2011 © Roman Šiler.
 

V dílně samotné, která poskytuje zázemí pro všechny pracovníky, se začala oprava mechanických návěstidel 1:1. Jde o dvouramenné mechanické návěstidlo a mechanickou předvěst.

Foto 3. 11. 2011 © Roman Šiler.



 

logo
logo
logo
TOPlist << ZPĚT
MAPA STRÁNEK PRO SNAZŠÍ ORIENTACI
Firma založena 1994 | DRAH-servis spol. s r. o. | Úlehle 1 | 621 00 | Brno
info@drah-servis.cz | tel.: +420 602 721 272 | fax: +420 541 218 918
Počítadlo přístupů :