Parková dráha Olympia Brno
• centrální nádraží •
vozovna – postup výstavby

Vozovna

Celodřevěná tříkolejná remíza pro odstavení zejména osobních vlaků pro návštěvníky. V zadní části budovy je odělený prostor pro odpadní nádoby přístupný z venku.

Foto 30. 7. 2010 © Roman Šiler.

Foto 5. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 5. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 5. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 5. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 7. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 7. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 7. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 14. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 21. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 21. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Vozovna má okna pouze ze strany výpravní budovy. Důvodem je zejména ohled na náklady (každé okno něco stojí), ale také bezpečnostní (směrem k silnici není potřeba ukazovat kdeco všechno).
Okna jsou konstruována podobně, jako průmyslová mnohotabulková okna na továrních halách minulého století. Vzhledem k tomu, že klasické železné profily pro konstrukci takových oken již dávno nejsou k dispozici, byla konstrukce přizpůsobena současně válcovaným profilům T30. Okna potřebných rozměrů se šesti tabulkami byla opět zhotovena nejprve pomocí počítačea programu SolidWorks. Z modelu byly standardně generovány výrobní výkresy.


Výkres okna včetně pomocného rámu a dřevěné špalety.

Výkres hlavního rámu okna - svařenec se skly.
 

Okna zhotovila firma BOFA-mont z Velkých Pavlovic. Hotová okna byla převezena ke skláři. Zde bylo po konzultaci a zkouškách rozhodnuto o zasklení klasickým způsobem pomocí sklenářského fermežového kytu. Po převozu na stavbu byla provedena montážní zkouška. Ostatní okna však byla uložena ještě v horizontální poloze z důvodu déledobějšího tuhnutí kytu.


Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler.

Foto 29. 10. 2010 © Roman Šiler.
 

Vrata do vozovny byla navržena jako dvoukřídlá celodřevěná, pro každou kolej zvlášť. Zajištění je řešeno pomocí zástrčí, které zajišťují vrata i v otevřené poloze (proti samovolnému zavření). Střední vrata mají jedno křídlo zamykatelné zámkem přístupným klíčem zvenku. Ostatní vrata jsou odjistitelná pouze zevnitř.


Foto 4. 11. 2010 © Roman Šiler.

Foto 4. 11. 2010 © Roman Šiler.

Foto 4. 11. 2010 © Roman Šiler.
 

Foto 4. 11. 2010.

Foto 9. 11. 2010.

Interiér vozovny s kompletním opláštěním. Foto 9. 11. 2010.
 
Vozovna je kompletní - na řadu přije fasáda. Foto 17. 11. 2010.

Na začátku roku 2011 byly ve vozovně instalovány elektrorozvody. Byla instalovaná zářivková tělesa a rozvod se zásuvkami 220V.


Osvětlovací těleso ve vozovně. Foto 24. 2. 2011.

Hnědé lišty pro elektrorozvody jsou ve vozovně celkem nenápadné. Foto 24. 2. 2011.
 

Vozovna byla poprvé využita jako sklad pro mobilní koleje 127 mm, které se byly přemístěny po ukončení akce na výstavě Modelář 2011, konané na BVV.

Vozovna jako sklad mobilního kolejiva rozchodu 127 mm. Foto 30. 3. 2011 © Roman Šiler.

Významným počinem bylo provizorní napojení první koleje vozovny na traťovou kolej, která byla podél vozovny smontována po zhotovení přejezdů.


 

logo
logo
logo
TOPlist << ZPĚT
MAPA STRÁNEK PRO SNAZŠÍ ORIENTACI
Firma založena 1994 | DRAH-servis spol. s r. o. | Úlehle 1 | 621 00 | Brno
info@drah-servis.cz | tel.: +420 602 721 272 | fax: +420 541 218 918
Počítadlo přístupů :