Víkend s novinkami
Regner Dampftechnik
Aurach 2007

O víkendu 25. a 26. 5. 2007 se konala v Aurachu - rodné vísce živých parních modelů Regner - tradiční akce »Setkání s novinkami«. V sídle firmy je organizováno setkání modelářů, při kterém jsou představeny novinky pro uvedený rok.


Celkový pohled na venkovní mobilní předváděcí kolejiště.

Čtyřlodní dílenské prostory firmy Regner.
 

Přijeďte se vyřádit

Akce je volně přístupná. V prostoru firmy jsou postavena předváděcí kolejiště, včetně stabilního firemního ve skleníku, dále bazén pro parníky, přístřešky pro firemní prezentace a pro přípravu modelů přítomných modelářů. Otevřen je samozřejmě obchod a u několika stolků si mohou zákazníci nechat poradit a pomoci při stavbě modelů. K dispozici je i občerstvení.


Občerstvovací zóna za výrobními halami firmy.

Stolky modelářů jsou pro všechny případy zastřešeny.

»Pavilon« pro parní lodní modeláře v zadní části areálu.
 

Předvedení novinek 2007

Předváděn byl prototyp rakouské parní lokomotivy Mh6 z dráhy St. Pölten - Mariazell, který byl v mezidobí dokončen. Jde o nádherný model, jehož předloha je na rozchodu 760 mm po velmi zdařilé renovaci v provozu na zvláštních vlacích. Jde lokomotivu s dělenou budkou strojvedoucího (podobně jako lokomotivy Krauss v Mladějově). Kompromisem je opět rozchod modelu (1000/760 mm). Jde jinak o výroční model, který bude vyroben v počtu kusů dle dosavadních objednávek v jednorázové sérii a dále nebude vyráběn. Jeho sběratelská hodnota bude tedy značná. Dle slov pana Regnera pro velký zájem zvažuje i výrobu elektrické varianty, protože takový – velmi atraktivní – model nikdo jiný nevyrábí. Detaily modelu přiblíží nejlépe fotografie.


Mh6 vypadá na kolejích skutečně impozantně.

Na ochozu kotle jsou i imitace mazacích lisů.

Baňatý komín »nezeje« prázdnotou.
 

Dělená budka strojvedoucího přinese také technické obtíže při zástavbě RC.

Za dýmničními dvířky se skrývá klasická konstrukce přehřívače.
 

Ještě seřídit plamen a vlak je připraven na stoupání.

Předváděcí a zkušební kolejiště ve skleníku není nijak oslnivé, ale stoupání na most prověří každý model.
 

Bohužel jsme se nedočkali předvedení parního motorového vozu ve velikosti I, který bude mít novou konstrukci parního stroje s průměrem válců jen 10 mm a pístovým šoupátkem.
V současnosti je podle slov pana Regnera firma kapacitně tak vytížena, že je obtížné věnovat čas na vývoj. To je zdánlivě sympatická situace – firma má tolik zakázek, že nestačí vyrábět (co by za to dali v bývalém LGB). Negativní však je, že zákazník se pak včas nedočká svého objednaného modelu, chybí náhradní díly a v publiku se tak šíří nespokojenost. A to je samozřejmě špatně. Nepodařilo se například připravit k expedici ohlášený model parní dvoupodvozkové lokomotivy systému Meyer saské řady IVK.


Pan Regner se modelářům věnoval osobně.

Jeden z konstruktérů firmy Regner pomáhá montovat model.

Organizační rozhovor manželů Regnerových uprostřed parní a občerstvovací vřavy.
 

Volná zábava a diskuse, také se trošku pochlubit

Příchozí si přijedou především poklábosit, někteří si vyzvednou v prodejně svůj objednaný model, nakoupí náhradní díly nebo potřebné součástky. Zajezdí si se svým modelem na kolejišti. A hlavně se dívají fotografují, chytají zkušenosti a nápady dalších modelářů. Akce je zajímavá tím, že se sejdou modely nejen provenience Regner a vlastní stavby těch nejšikovnějších, ale i průmyslové výrobky jiných (konkurenčních) firem. To je samozřejmě velmi poučné.


Trošku hrubší, ale přesto roztomilý parní motorový vůz vlastní stavby s oscilačním parním strojem.

Plechový a plechově vypadající model jako »U« je sice funkční a levnější, s »regnerkami« jsme však trošku jinde.

Některé předvedené celky modelů vlastní stavby byly skutečně impozantní.
 

Individuální stavba lokomotivy systému Mallet je již ve funkční fázi (na jeden podvozek).

Roztopení modelu Lumber Jack jesložité stejně, jako u ostatních...

Lumber Jack s RC ovládáním.
 

Jen tak mimochodem - pokud porovnáme z tohoto hlediska živé parní modely na trhu, dojdeme asi všichni k závěru, že modely Regner jsou asi nejlepší. Jde o srovnání zejména poměru CENA/VÝKON. Tím výkonem máme na mysli modelovost a funkčnost.


Trošku hrubší, ale přesto roztomilý parní motorový vůz vlastní stavby s oscilačním parním strojem.

Model jedné z mnoha variant lokomotivy rakoské řady »U«.

Již více let starý model německé pětispřežky, jehož byl vyroben pouze limitovaný počet kusů.
 

Vlak s míšánky rodiny pana Uhlíře na předváděcím kolejišti - český vyslanec v Aurachu.

Pojezd tříspřežní parní lokomotivy se čtyřmi servy pro ovládání odvodňovacích ventilů, reverzu, spřáhel a zdrží brzdy.
 

Příští rok nashledanou

V roce 2008 bude akce pravděpodobně většího rozsahu vzhledem k výročí firmy. Opět bude zřejmě postavena dráha 5", pro kterou pan Regner postavil parní model. Můžeme se těšit patrně na pořádnou "parní šou".


Model pro rozchod 127 mm, který postavila firma Regner. Že by se schylovalo i k nabídce v této velikosti?

Model je proveden v detailu zjednodušeně s důrazem na funkčnost a spolehlivost.

Kotel modelu je svařovaný z ocelového plechu.
 



 

logo
logo
logo
TOPlist << ZPĚT
MAPA STRÁNEK PRO SNAZŠÍ ORIENTACI
Firma založena 1994 | DRAH-servis spol. s r. o. | Úlehle 1 | 621 00 | Brno
info@drah-servis.cz | tel.: +420 602 721 272 | fax: +420 541 218 918
Počítadlo přístupů :