»Srazy bláznů«
na firemním kolejišti v Brně
rok 2010

Sobota 23. října 2010

Studený podzim poprvé

Letošní rok je z hlediska náplně na poli železničního modelářství poznamenán spuštěním provozu Parkové dráhy Olympia Brno.
Jak se říká – den má jen 24 hodin, takže na zahradu nezbývalo až zas tolik času. Termín pro Sraz bláznů 2010 byl oddalován i proto, že bylo třeba dokončit přestavbu spodní smyčky kolejiště. Podzim je studený a den krátký. Nicméně pro jízdy například živých parních modelů to není zas tak špatné. Je dobře vidět vyfukovaná pára.

Přísun energie je základ

Neklamnou známkou toho, že bude skutečně zima, byl náhlý spad listí popínavého vína na zahradě. Spad negativně zasáhl samozřejmě koleje. Skoro by se zdálo, že veškeré listí spadlo jen na koleje. A to dva dny před konáním akce.


Foto © Jiří Polák

Foto © Jiří Polák

Foto © Jiří Polák
 

Ukázalo se také, že modely vydrží daleko více, než modeláři. Soudě podle toho, že do lokomotiv se lila voda, do modelářů horký punč.
Ovšem i tak byla účast celkem hojná, jednu chvíli nebylo na zahradě k hnutí. Vytvořilo se mnoho debatních a diskusních skupin. Ústředním tématem byly samozřejmě volby. Hovořilo se o volbě správného oleje, volbě hodnot CV na dekodérech, o volbě trvanlivého lepidla, o volbě odolných baterií. Různé možnosti volby byly vypočítávány i na prstech...


Foto © Jiří Polák

Foto © Jiří Polák

Foto © Jiří Polák
 

Foto © Tomáš Randýsek

Foto © Tomáš Randýsek
 

Pro předvádění elektrických vlaků je třeba volit opravdu bezproblémové a bezporuchové soupravy. K těm patří bezesporu modely RhB.


Foto © Tomáš Randýsek

Foto © Tomáš Randýsek
 

Představení nového mostu

Je logické, že účastníci neminuli nový čtyřmetrový most, který se asi nemůže nelíbit. I přilehlý krátký tunel byl atraktivní zejména pro parní modely, které do něj způsobně vypouštěly páru, která se pak dokázala povalovat u jeho ústí i po průjezdu vlaku. Jako ve skutečnosti. Je příznačné, že úroveň ASY modelů dosahuje oblačných výšin. A jako obvykle pan Chudoba finišoval těsně před začátkem srazu, kdy dolepoval pískovcovo-dřevěná vrata v opěrné zdi a dokončoval spárování.


Foto © Jiří Polák

Foto © Tomáš Randýsek
 

Normálně se říká »Čučet na drát«. U nás je to ovšem »Čučet na most«.


Foto © Tomáš Randýsek

Foto © Tomáš Randýsek
 

Foto © Jiří Polák

Foto © Jiří Polák
 

Představeny byly i nově vyvinuté pískovcové stavby. K vidění bylo nádraží, skladiště, malý strážní domek se solárním osvětlením a také domek s pískovcovou střechou.


Foto © Roman Šiler

Foto © Roman Šiler

Foto © Roman Šiler
 

Foto © Roman Šiler

Foto © Roman Šiler
 

Brejlovec a Regnerky na mostě

Brejlovec »G« v další barevné mutaci pózoval na mostě i s osobními čtyřnápravovými vagony. Nevypadal věru špatně. Je až škoda, že akci »nenavštívili« až na jednoho i ostatní brejlovci. Slet géčkových brejlovců by mohl být také zajímavý pro všechny československé oči.


Foto © Tomáš Randýsek

Foto © Tomáš Randýsek
 

Foto © Tomáš Randýsek

Foto © Tomáš Randýsek

Foto © Tomáš Randýsek
 

Foto © Roman Šiler

Foto © Roman Šiler
 

Malý sraz si daly živé parní lokomotivy typu »Betty« od firmy Regner, kterých bylo dovezeno celkem deset. Všechny ještě nejsou pojízdné – na kolejišti byly vidět celkem 4 kusy - samozřejmě s různými jmény.



Foto © Roman Šiler

Foto © Roman Šiler
 

Foto © Roman Šiler

Foto © Roman Šiler

Foto © Roman Šiler
 
Foto © Tomáš Randýsek

Foto © Roman Šiler

Foto © Roman Šiler
 

Foto © Roman Šiler

Foto © Roman Šiler
 

Foto © Tomáš Randýsek

Foto © Tomáš Randýsek
 

Foto © Tomáš Randýsek

Foto © Tomáš Randýsek

Foto © Tomáš Randýsek
 

Nefunkční parní lokomotivy byly na trati zachraňovány motorovou lokomotivou RhB z dílny firmy Dietz. Žlutá kapotová lokomotiva s dálkově ovládanými spřáhly je skutečně vynikajícím modelem.


Foto © Tomáš Randýsek

Foto © Tomáš Randýsek

Foto © Tomáš Randýsek
 

Sraz bláznů v roce 2011

Určitě bude, ale termín se bude hledat asi stejně těžko. V příštím roce nás čeká uvedení několika budov centrálního nádraží Parkové dráhy do provozu. To bude velmi významné, přičemž příprava takových akcí odčerpá jistě dost energie. Ale buďme optimisty – zahradní železnice je věčná, takže dění kolem ní se jen tak nezastaví.


Foto © Roman Šiler

Foto © Roman Šiler
 

Foto © Roman Šiler

Foto © Roman Šiler
 



 

logo
logo
logo
TOPlist << ZPĚT
MAPA STRÁNEK PRO SNAZŠÍ ORIENTACI
Firma založena 1994 | DRAH-servis spol. s r. o. | Úlehle 1 | 621 00 | Brno
info@drah-servis.cz | tel.: +420 602 721 272 | fax: +420 541 218 918
Počítadlo přístupů :