Parní traktor LANZ

Regner Art. Nr. 10200

Parní traktory patří do výrobního programu firmy Regner již mnoho let. Byly vyráběny vždy v ucelených výrobních sériích, které po rozprodání prakticky nebyly opakovány. Jednotlivé výrobní série modelů vycházejí samozřejmě z podobné součástkové základny, což se týká zejména odlitků a dílů lisovaných nebo ohýbaných v přípravcích. Díly frézované na strojích CNC mají sice z hlediska přípravy větší variabilitu, ale i tak - odzkoušené a osvědčené funkční části jsou nade vše. Přesto modely ztvárnily různá provedení jak barevně, tak i koncepčně (střecha, řídicí buben, setrvačníkové kolo, apod.).



 

Traktor je vybaven ležatým kotlem s plynovým hořákem v plamencové rouře. Nádrž na plyn (propan-butan) se nachází v uhláku. Kotel je vybaven skleněným vodoznakem v prostoru stanoviště obsluhy. Pohonnou jednotkou je jednoválcový parní stroj s plochým šoupátkem a přetlakovým ventilem. Regulátor rovněž ve formě plochého šoupátka je ovládán pákou ze stanoviště obsluhy. Parní stroj pohání hřídel se setrvačníkem. Reverz parního stroje je modelové vyveden táhly do prostoru obsluhy. Převody na hnací kola ze setrvačníkové hřídele jsou s čelním ozubením, posuvnou kulisou jsou řazeny dva rychlostní stupně. Páku převodovky lze v poloze neutrálu zajistit čepem (jako ve skutečnosti). Řízení přední nápravy je pomocí řetězu navinutého na řídicí hřídel s ovládáním na boku stanoviště volantem.




 

Stavebnice neobsahuje žádné prvky dálkového ovládání. Osazení servopohonů na prakticky všechny ovládací prvky však již bylo vyřešeno a podle pana Regnera je přípravě montážní sada, která RC řízení umožní. Zásadní v této věci je pro většinu modelářů alespoň ovládání řízení přední nápravy.





 

Základními doplňky, které si vlastník modelu může zakoupit, je manometr, parní píšťala, plnicí ventil na vodu do kotle, dále nefunkční modelové doplňky, jako jsou olejničky kbelíky, nářadí, lopaty, apod.




 

Jednoválcový parní stroj není v provozu imunní vůči zastavení pístu v úvrati. Proto, jako ve skutečnosti, je často nutno rozběh parního strojku podpořit ručním pootočením setrvačníkového kola. Množství ozubených převodů je nutno dobře rozchodit. Záběh stroje je proto velmi důležitý, oproti dvouválcovým parním lokomotivám časově poněkud i náročnější.


 

logo
logo
logo
TOPlist << ZPĚT
MAPA STRÁNEK PRO SNAZŠÍ ORIENTACI
Firma založena 1994 | DRAH-servis spol. s r. o. | Úlehle 1 | 621 00 | Brno
info@drah-servis.cz | tel.: +420 602 721 272 | fax: +420 541 218 918
Počítadlo přístupů :