Koleje a příslušenství
LEBU (Švýcarsko)

Pod obchodní značkou LEBU se skrývá švýcarský produkt. Dřívější sortiment byl značně široký a zahrnoval i modely vozidel. Známé jsou např. celokovové modely osobních čtyřnápravových vozů RhB. V současnosti je nabízen pouze kolejový systém flexibilních kolejí a malý sortiment pevných kolejí rozchodu 45 mm a šroubovací kolejové spojky.
Kolejivo LEBU je vyráběno ve speciálních dílnách pro postižené. Koupí kolejiva LEBU získáte velmi kvalitní výrobek a zároveň podpoříte postižené spoluobčany.

Pevné koleje

Pevné koleje jsou sestaveny z pražcových polí, mosazných kolejových profilů tvarově plně kompatibilních s kolejivem LGB, Thiel nebo Heyn. Koleje jsou ukončeny plechovými násuvnými spojkami stejného provedení, jako koleje Thiel nebo Heyn.
Pevné rovné koleje jsou vyráběny v délkách 30, 60, 70, 150 a 300 cm.
Oblouky jsou vyráběny s poloměry R77,5/30°, R117,5/30°, R192,5/15° a R270/15°.
V nabídce jsou pevné koleje s nilovanými profily pouze jako rovné v délce 3 m.

Flexibilní koleje

Kolejové pruty jsou z mosazi a jsou dodávány v délkách 1,5 a 3 m. V těchto délkách jsou k dostání i niklované profily. Jde tedy o nejdelší niklovaný prut, který je na trhu (Thiel max. 2,4 m, LGB dříve max. 1,5 m).
Pražcová pole jsou vyrobena z kvalitního probarveného plastu s odolností proti UV. Pole jsou v délkách 20 a 30 cm. Pražce tvarově provedené dle RhB jsou oboustranně spojeny do pásů, spojovací profil ve výšce pražce je v celé délce pole nepřerušený na obou stranách. Boční průhyb polí je zajištěn zvlněním spojovacího profilu na jedné straně pole. Na konci polí jsou pražcové spojky. Pražcová pole jsou tak pevně spojena po celé délce flexibilního úseku. Koleje tak vykazují vysokou tuhost a tvarovou stabilitu. Tato velmi kvalitní pražcová pole jsou hlavní devizou kolejiva LEBU.



 


 

Šroubovací kolejové spojky

Kolejové spojky jsou dvoudílné, »objímají« patu kolejnice a část stojiny. Jde o protahované mosazné profily, které jsou dodávány i v niklovaném provedení. Nerezové šrouby (s drážkou nebo vnitřním šestihranem) jsou umístěny napříč pod kolejnicí na úrovni pražce. Jde o velmi kvalitní spoj, který umožňuje průběžné ohýbání kolejnic např. ohýbačkou Massoth. Spojky lze nasadit po sestavení kolejí k sobě (koleje tedy nemusíme vůči sobě posouvat ve směru osy pole). Tyto vlastnosti mají pouze šroubové spojky Thiel, LEBU spojky jsou však schopny stáhnout i ne zcela vstřícné kolejnice. Odolnost vůči pnutí (při střídání teplot) je také značná (na rozdíl od spojek Massoth). Nevýhodou je nutnost šroubování pod kolejnicí, což v terénu nemusí být vždy pohodlné.
Šroubovací spojky jsou k dostání ve dvou délkách 20 a 13,5 mm. Dále jsou k dispozici napájecí svorky délky 5 mm (ze stejného profilu, pouze s jedním šroubem) a 20 mm (do třetího otvoru mezi šrouby je naletován kabel).




 


 



 

logo
logo
logo
TOPlist << ZPĚT
MAPA STRÁNEK PRO SNAZŠÍ ORIENTACI
Firma založena 1994 | DRAH-servis spol. s r. o. | Úlehle 1 | 621 00 | Brno
info@drah-servis.cz | tel.: +420 602 721 272 | fax: +420 541 218 918
Počítadlo přístupů :